Monday, May 17, 2010

Szivaroztam - (I Had a Cigar )

 ...I wish I had but it was someone else.

Andrea Gerak : Szivaroztam ( A Capella ) - listen here


Szivaroztam, megégettem a számat,
Odahaza más öleli a babámat,
Más öleli, másnak ül az ölébe,
Más leánynak kacsingat a szemébe.

Életembe' csak egyszer voltam boldog,
Akkor is a két szememből könny hullott,
Sírtam is én örömömbe', hogy szeret,
Bánatimba', hogy az enyém nem lehet.

***

I had a a cigar and I burned my lips,

There at home, someone else is hugging my baby,
Someone else is hugging him, he sits in someone else's lap,
He is winking at other girl's eyes.

In my life, I have been happy only once,
Even then, a tear was dripping from my two eyes,
I was crying with joy that he loved me,
And with sorrow that he couldn't be mine. 


 

http://www.andreagerak.com

( note: I found a few more verses in another version of this  traditional song - a bit of God and politics added , but still: )

"elmegyek a régi szeretőm után
megkérdezem, szeret-e még igazán"


 I am going on the path of the love from the past,
and  I am asking , will I ever love like that again.